Neuronak mArtxan proiektua Eusko
Jaurlaritzak Innobasque erakundearen
laguntzaz antolatu duen STEAM Euskadi I.
Sarien finalista dugu.
Artxandape Ikastolan Neuronak mArtxan jartzen ditugu urtero, bizitzan aurkitzen
ditugun arazo errealei konponbidea
emateko.
DBHko 3.mailan garatzen dugun proiektua diziplinartekoa da, guztiz erreala. Ikasleek, 4-5
ikasleko taldeetan, bizitzako arazo errealei
konponbide teknologiko bat eman behar
diote. Erronka honi aurre egiteko, haien
ezaguerak eta gaitasunak mArtxan jarri
behar dituzte. Honek prototipo bat eraiki eta
hau saltzeko enpresa bat sortarazten die.
Gaiak hauek izan dira:
● 2015-16 ikasturtean Ikastolako
arazoak
● 2016-17 ikasturtean Etxebizitzetako
eta komunitateko arazoak
● 2017-18 ikasturtean Ura eta aniztasun
funtzionala
● 2018-19 ikasturtean Gaixotasunak
Proiektuak 2 helburu nagusi ditu:
1. Zientzia, teknologia, arte eta
matematikarekiko grina eta
lanbide-nahia piztea.
2. Ikasleen STEM trebakuntza (gaitasun
zientifikoa eta matematikoa)
hobetzea.
Gure proiektuak STEAM Euskadi
Zigilua jaso du, STEAM Euskadi
Estrategiaren helburuak lortzeko
nahian eta STEAM izaera
edukitzeagatik. Beste alde batetik,
Euskadi mailan aurkeztuak izan diren
113 proiektuen artean, azken faseko
12 proiektuetariko bat izateagatik.
El proyecto Neuronak mArtxan es
finalista en los I Premios STEAM Euskadi sariak
organizados por el departamento de
Educación del Gobierno Vasco,en
colaboración con Innobasque.
En Artxandape Ikastola ponemos
anualmente en mArtxa las neuronas, para
dar una solución a un problema real que
podemos encontrar en nuestro día a día.
Se trata de un proyecto interdisciplinar
que se realiza en 3º curso de la ESO,
totalmente real. Los/as alumnos/as,
reunidos/as en grupos de 4-5 personas,
deben buscar una solución tecnológica a un
problema cotidiano. Para abordar este reto,
deberán poner sus conocimientos y
competencias en mArtxa, que incluye
fabricar un prototipo y su posible
comercialización a través de una empresa
ficticia.
Los retos presentados han sido:
● Curso 2015-16 problemas de la
Ikastola
● Curso 2016-17 Problemas del hogar y
de comunidad
● Curso 2017-18 Agua y diversidad
funcional
● Curso 2018-19 Enfermedades
El proyecto tiene 2 objetivos principales:
1. Despertar la vocación y la Inquietud
hacia la ciencia, tecnología, arte y
matemática.
2. Mejorar la capacitación STEM del
alumnado (capacidades científicas y
matemáticas).
Nuestro proyecto ha recibido el sello
STEAM Euskadi, por trabajar en línea
con los objetivos estratégicos STEAM
Euskadi y por tener un carácter
STEAM. Por otra parte, recibimos la
distinción por ser uno de los 12
finalistas de entre los 113 proyectos
presentados a nivel de Euskadi.
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