2020/07/07

NEURONAK mARTXAN PROIEKTUA STEAM EUSKADI I. SARIEN FINALISTA

Neuronak mArtxan proiektua Eusko Jaurlaritzak Innobasque erakundearen laguntzaz antolatu duen STEAM Euskadi I. Sarien finalista dugu. Artxandape Ikastolan Neuronak mArtxan jartzen ditugu urtero, bizitzan aurkitzen ditugun arazo errealei konponbidea emateko. 
DBHko 3.mailan garatzen dugun proiektua diziplinartekoa da, guztiz erreala. Ikasleek, 4-5 ikasleko taldeetan, bizitzako arazo errealei konponbide teknologiko bat eman behar diote. Erronka honi aurre egiteko, haien ezaguerak eta gaitasunak mArtxan jarri behar dituzte. Honek prototipo bat eraiki eta hau saltzeko enpresa bat sortarazten die. 
Gaiak hauek izan dira: ● 2015-16 ikasturtean Ikastolako arazoak ● 2016-17 ikasturtean Etxebizitzetako eta komunitateko arazoak ● 2017-18 ikasturtean Ura eta aniztasun funtzionala ● 2018-19 ikasturtean Gaixotasunak 

Proiektuak 2 helburu nagusi ditu: 
1. Zientzia, teknologia, arte eta matematikarekiko grina eta lanbide-nahia piztea. 
2. Ikasleen STEM trebakuntza (gaitasun zientifikoa eta matematikoa) hobetzea. 

Gure proiektuak STEAM Euskadi Zigilua jaso du, STEAM Euskadi Estrategiaren helburuak lortzeko nahian eta STEAM izaera edukitzeagatik. Beste alde batetik, Euskadi mailan aurkeztuak izan diren 113 proiektuen artean, azken faseko 12 proiektuetariko bat izateagatik.

Axular Lizeoa - STEAM Euskadi ziurtagiria

El proyecto Neuronak mArtxan es finalista en los I Premios STEAM Euskadi sariak organizados por el departamento de Educación del Gobierno Vasco,en colaboración con Innobasque. En Artxandape Ikastola ponemos anualmente en mArtxa las neuronas, para dar una solución a un problema real que podemos encontrar en nuestro día a día. 
Se trata de un proyecto interdisciplinar que se realiza en 3º curso de la ESO, totalmente real. Los/as alumnos/as, reunidos/as en grupos de 4-5 personas, deben buscar una solución tecnológica a un problema cotidiano. Para abordar este reto, deberán poner sus conocimientos y competencias en mArtxa, que incluye fabricar un prototipo y su posible comercialización a través de una empresa ficticia. 
Los retos presentados han sido: ● Curso 2015-16 problemas de la Ikastola ● Curso 2016-17 Problemas del hogar y de comunidad ● Curso 2017-18 Agua y diversidad funcional ● Curso 2018-19 Enfermedades 

El proyecto tiene 2 objetivos principales: 
1. Despertar la vocación y la Inquietud hacia la ciencia, tecnología, arte y matemática. 
2. Mejorar la capacitación STEM del alumnado (capacidades científicas y matemáticas). 

Nuestro proyecto ha recibido el sello STEAM Euskadi, por trabajar en línea con los objetivos estratégicos STEAM Euskadi y por tener un carácter STEAM. Por otra parte, recibimos la distinción por ser uno de los 12 finalistas de entre los 113 proyectos presentados a nivel de Euskadi.
Artxandape ikastola (@Artxandape) | Twitter

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